Mindre virksomhed? Sådan brugere du vikarer

I mindre virksomheder kan der nogle gange mangle økonomi til at ansætte det helt store hold. Derfor er muligheden i at hyre freelancere eller vikarer ind til opgaver eller perioder, hvor der brug for ekstra hænder, en mulighed som mange mindre virksomhed burde overveje. For indimellem er der travlt på kontoret, mens der i andre perioder er mere stilstand og med vikarer kan du nemt få hjælp, når du har behov for det.

Skiftende opgaver kræver skiftende arbejdere

Mange mindre virksomhedsejere eller nyopstartede forretninger kender til at arbejdsmængden kan variere fra tid til anden. Derfor er der perioder, hvor man selv kan stå for opgaver som regnskaber, budgetter, mens der i andre perioder ville være behov for en kompetent vikar bogholder til din virksomhed. Især regnskaber, som en vikar bogholder ville kunne tage sig af, er en af de poster, der ikke altid er behov for en fastansat til. Især i perioder med stilstand kan man som virksomhedsejer selv står for regnskabet, mens man i perioder med meget arbejde bør hjælpe sig selv ved at få fingrene i en vikar.

Fyld dit hold med kompetencer

Om du mangler en vikar bogholder, en vikar rengøringsassistent eller en vikar alt-mulig-andet – så kan du finde en kompetent medhjælper, til de arbejdsopgaver du mangler hjælp til. For selvom økonomien ikke altid strækker sig til fastansættelser, så skal der stadig være mulighed for at sætte et kompetent hold, der kan få gang i virksomheden så den kan blomstre. Og med vikarer kan du ansætte folk i både korte og længere perioder, så du kan få den hjælp du har behov for. Som sagt kan du både få fingrene i en vikar bogholder, en vikar sekretær, en vikar rengøringsassistent, en vikar underviser eller noget helt femte – det hele kommer blot an på den stilling du mangler nogle gode kompetencer i.